Аннотації

Автор(и):
Nguyen Anh Tuan, Tran Duc Chinh, Nguyen Thanh Dat
Дата публікації:

30.06.2016

Анотація (укр):

Деформації грунтів враховуються в основному в процесі будівництва метро, особливо в умовах слабкого ґрунтового середовища, що впливає на існування будівель на поверхні землі. Ця стаття представляє застосування технології струменевого розчинення (Jet Grouting) для зменшення деформацій на поверхні землі при будівництві тунелю метро в геологічних умовах області Хошимін. Застосування технології струменевого розчинення в процесі буріння високого тиску утворює суміш грунту та цементу (Soilcrete). Використання Jet Grouting для зміцнення ґрунту навколо тунелю розглядається як ефективне рішення для зменшення осідання поверхні землі.

Анотація (рус):

Деформации грунтов учитываются в основном в процессе строительства метро, особенно в условиях слабого почвенной среды, влияющим на существование зданий на поверхности земли. Эта статья представляет применение технологии струйной растворения (Jet Grouting) для уменьшения деформаций на поверхности земли при строительстве тоннеля метро в геологических условиях области Хошимин. Применение технологии струйной растворения в процессе бурения высокого давления образует смесь почвы и цемента (Soilcrete). Использование Jet Grouting для укрепления почвы вокруг тоннеля рассматривается как эффективное решение для уменьшения осадки поверхности земли.

Анотація (англ):

Slump and subsidence of surface deformation are concerned mostly in the process of construction of the Metro, especially in a weak soil environment, which affects the existence of buildings on the ground. This article introduces the application of Jet Grouting technology to reduce deformation of the surface when the Metro tunnel is constructed in the geological condition of the area of Ho Chi Minh City. Jet Grouting is the mixture of soil and cement (Soilcrete) created by the method of drilling the high grout pressure. Using Jet Grouting to strengthen the ground around the tunnel is seen as an effective solution to reduce surface subsidence.

Література:

References:

  1.       Management of urban rail (2010), The document of Designing.
  2.       Nguyen Tang Thanh Binh, Tran Nguyen Hoang Hung (2013), Applying grouting to reinforce the Metro line No.1 in Ho Chi Minh city.
  3.       Nguyen Tran Hoang Hung (2012), Application of the technology of high pressure grout (Jet Grouting) in Vietnam and development of the Jet Grouting construction equipment.
  4.       P. P. Xanthakos (1994), Ground Control and Improvement.
  5.       R. Essler and H. Yoshida, (2004), Jet Grouting, Ground Improvement 2nd Edition By M. P. Moseley and K. Kirsch, Chapter 5, Spon Press: 160-196.
  6.       R. F. Y. Choi (2005), Review of the jet Grouting Method.
  7.       Soletanche Bachy (2002), Expert Solutions in Jet Grouting.