Аннотації

Автор(и):
Нгуєн Ань Туан, Нгуєн Туан Фионг
Автор(и) (англ)
Nguyen Anh Tuan, Nguyen Tuan Phuong
Дата публікації:

29.12.2019

Анотація (укр):

Анотація (рус):

С быстрым ростом экономики и тенденцией к индустриализации и модернизации страны, спрос на строительство зданий, фабрик и других видов инфраструктур во Вьетнаме увеличивается, особенно в области дельты Меконга. Из-за особенностей геологической структуры в дельте реки Меконга преобладают мягкие грунты. Глубина заложения фундаментов сооружений может варьироваться от 30 до 40 метров. Чтобы удовлетворить потребность в развитии инфраструктуры, недавно были проведены некоторые исследования этой геологической структуры. Были выполнены оценка и анализ распределения напряжений, деформации грунта, железобетонных конструкций и геоткани в мягком грунте. Такая оценка чрезвычайно важна для поиска новых подходов, направленных на улучшение характеристик фундаментов сооружений в районе дельты реки Меконг. Основным методом исследования является метод конечных элементов.

Анотація (англ):

With the rapid growth of the economy and the trend of industrialization and mordenization of the country, the demand of developing buildings, factories and other infrastructures in Vietnam increases, especially in the Mekong Delta area. Because of the geological structure property of Mekong Delta is mainly soft soil, the foundation depth can vary from 30 to 40m. To meet the demand of infrastructure development, there some studies and researches done recently on this geological structure. The evaluation and analysis on stress distribution, ground deformation and reinforced concrete and geotextile treatment on soft soil is extremely essential to find the new solution to improve the quality of foundation in Mekong Delta area. The main content of the paper is evalution stress distribution, deformation rate in embankment and soft soil reinforced concrete pile combined geotextile below the embankments in geological conditions in Mekong delta by finite element method to Geotechnique-designer have to notice the correlation of rational pile-distance and embankment-depth when design weak foundation.

Література:

References:

1.   B. Le Hello, B. Chevalier, G. Combe, P. Villard, Coupling finite elements and discrete elements methods, application to reinforced embankment by piles and geosynthetics.2.   Chau Ngoc An, Foundation, Publishers National University Ho Chi Minh City, (2012).3.   Nguyen Minh Tam, The behavior of DMC column under hightway embankments by finite element analysis , (2006).4.   H.-G. Kempfert, Lateral spreading in basal reinforced embankments supported by pile-like elements , University Kassel, Germany March 2008.5.   Hans-Georg Kempfert Berhane Gebreselassie, Excavations and Foundations in Soft Soils , University Kassel, Germany.6.   H.-G. Kempfert & M. Raithel & A. Kirchner, Pile-supported embankments on soft ground for a high speed railway - Load Transfer, Distribution and Concentration by different construction methods7.   Kempfert, H. - G, Stadel, M. and Zaeske, D. Design of geosynthetic-reinforced bearing layers over piles. Bautechnik, Vol. 74, No. 12, December 19978.   BS 8006 (1995): British Standard, code of practice of strengthened/ reinforced soils and other fills, chapter 99.   Pham Quang Long, Existing problems of Vietnamese design standards for highway embankment on soft ground10. Nguyen Minh Tam, The behavior of DCM (Deep ciment mixing) columns under highway embankments by finite element analysis, august 200611. Terzaghi, K. (1943), Theoretical Soil Mechanics, Jonh Wily anh Sons, New York12. Hans-Georg Kempfert Berhane Gebreselassie, Excavations and Foundations in Soft Soils, University Kassel, Germany13. H.-G. Kempfert & M. Raithel & A. Kirchner, Pile-supported embankments on soft ground for a high speed railway - Load Transfer, Distribution and Concentration by different construction methods14. Hewlett, W. J., and Randolph, M.F. Analysis of piled embankments. Ground Engineering, Vol. 22, No. 3, April 1988.